Fri frakt för alla beställningar inom Sverige. Handla tryggt med Free shipping within Sweden. Klarna logo

Riktigt nöjda blir bilägarna då de får bra och snabb hjälp när olyckan verkligen är framme.

2021-12-10 09:04:41

Hur nöjda är bilägare med Midland vägassistans och verkstad?

Konsumentundersökning visar stora brister men ger även tummen upp för Midland vägassistans
Midland genomförde i november en större undersökning via i-Tell där över 300 bilägare med Midland fri vägassistans kontaktades personligen via telefon. 33% besvarade frågan om värdet och tryggheten med vägassistans. Indexvärdet 46,5 på en skala mellan 0 till 100. Värdet förklaras bäst när man ser att bilägarna bestod av två huvudgrupper. De som är mycket nöjda vilka lyfte värdet och de som inte kände till mervärdet vilka sänkte värdet.

Mer att jobba på för både Midland och verkstäder

- Undersökningen pekar på en stor brist och den gäller information till bilägaren när bilen lämnas ut efter service. Även om Midland skickar tack-sms/ landningssida efter service med information om fri vägassistans så biter det sämre jämfört personlig information från verkstaden, säger Cecilia Flatt på Midland. - Vi är inte förvånade eftersom vi med Midman kundundersökning mäter net promotor score (NPS) för hundratals verkstäder med olika bilmärken. Huvuddelen av servicekunderna är nöjda eller mycket nöjda men bland de missnöjda seglar bristande förklaring av service och serviceprotokoll upp som den mest frekventa orsaken till missnöje, säger hon. Midlands vägassistansundersökning ligger i linje med missnöje rörande bristande information och kännedom, inte missnöje med själva servicen eller mervärdet, förklarar hon.

Sköna kundkommentarer
- Bland de mycket nöjda finner vi kundkommentarerna: "har använt Midland assistans två gånger och är mycket nöjd" och "helt ovärdeligt" men även några humoristiska: "är från Norrland så det löser sig alltid ändå" och "jobbar på ett företag som har 8 bärgningsbilar så får hjälp ändå", avslutar Cecilia.

Midlands bärgningsuppdrag mäts av Assistancekåren
Assistancekårens kundundersökning har ett imponerande högt NPS-värde med 95 av 100 möjliga. NPS mäter lojalitet och kundnöjdhet bland de fordonsägare som får bärgning eller hjälp-på-plats och som har ett Midland mervärde, Motorgaranti och/ eller Vägassistans som ingår utan premie eller självrisk då de servar bilen med Midland motorolja på en Midlandauktoriserad verkstad.

Punktering och söndagsservice bland kommentarerna
- Fick punktering i Mjölby på väg hem till Stockholm och hade inget reservhjul, inga verkstäder i närheten hade något ledigt däck i rätt dimension förrän imorgon och bärgaren lyckades hitta ett däck på skroten så vi kunde åka hem idag!

- Proffsigt rakt igenom! Så smidigt för mig som kund. Tack!

- Stort tack till bärgaren som gjorde mer än vad han hade behövt då han ordnade med hyrbil till oss fastän det var söndag. Otroligt serviceminded, skulle behövas fler av hans sort i yrkeslivet, vi är så tacksamma!

Ring Midland på 031-725 34 00 om du behöver komma igång med mervärden för dina kunder!

Resurslänkar

Midland vägassistans

Ämnen

Trucks, Transport vehiclesInsurance, Insurance issuesPetroleum, Oil, GasCorporate training

Tags

SKRIVEN AV

Jonas Udd

jonas.udd@midland.se

+46-31-725 34 01

Bilder & videor