Crypto-4 0W-20 VW 508/509 & API SP
Helsyntetisk motorolja
Från
266,00 kr
%1 st i lager
SKU
21750
Helsyntetisk motorolja med low-SAPS (Sulphate-Ash-Phosphorus-Sulfur). Designad för förlängda intervaller med eller utan DPF hos VW-gruppen med ökat krav på bränslespar/ CO2-reduktion med specifikationen 508.00/ 509.00. Rekommenderas även för Porsche, Jaguar och Landrover.
Specifikationer | ACEA C5, ACEA C6, API Resource Conserving, API SL, API SM, API SN, API SN Plus, API SP, Chrysler MS 6395, Fiat 9.55535-CR1, Fiat 9.55535-DM1, Fiat 9.55535-DSX, Fiat 9.55535-GSX, Ford M2C956-A1, ILSAC GF-5, ILSAC GF-6A, Jaguar Land Rover STJLR.51.5122, Porsche C20, VW 508 00, VW 509 00 |
---|---|
Flash Point (°C) | 228 |
Viscosity CCS @ -35°C (mPa∙s) | 5,400 |
Viscosity HTHS @ 150°C (mPa∙s) | 3 |
NOACK [%] (--) | 10 |
Sulphated ash (g/100g) | 1 |
Total base number (mg KOH/g) | 8 |
Viscosity SAE | 0W-20 |
Zinc content | 880 |
Viscosity @ 100°C (cSt) | 8 |
Viscosity index (--) | 184 |
Pour Point (°C) | -48 |
Viscosity @ 40°C (cSt) | 39 |
Density @ 15°C (kg/l) | 1 |
Egenskaper
- bevisad bränslebesparing och minskade utsläpp tack vare sänkt HTHS-viskositet
- bra kallstartegenskaper
- skyddar mot för tidig antändning vid låg hastighet (LSPI → Low Speed Pre-Ignition)
- Låg SAPS-teknik med minskat innehåll av sulfaterad aska, fosfor och svavel
- ökar livslängden för avgasefterbehandlingssystem som katalytiska omvandlare (SCR) och partikelfilter (GPF/DPF) i bensin- och dieselmotorer
- Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
- speciellt lämplig för VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda
- får endast användas i fordon där en motoroljeviskositet på 0W-20 rekommenderas
- lämplig för bilar
- lämplig för bensin- och dieselmotorer