ATF Omnimatic 4-5 step AT

Delsyntetisk automatväxellåda
%1 st i lager
SKU
31120
Delsyntetisk ATF (Automatic Transmission Oil) formulerad för 4/5-stegade AT där japanska JASO 1A eller JWS 3309 specificeras. Rekommenderas för bland andra Honda, Hyundai, Isuzu, Kia, Mitsubishi, Nissan, Ssang Yong, Subaru and Toyota, BMW, Citroen, Peugeot, Saab och Volvo.
Specifikationer
Aisin Warner AW-1, Allison C-3, Allison C-4, Allison TES-295, Caterpillar TO-2, Chrysler MS 7176 (ATF +3), Chrysler MS 9602 (ATF +4), Fiat 9.55550-AG1, Fiat 9.55550-AG2, Fiat 9.55550-AV1, Fiat 9.55550-AV4, Ford M2C924-A, Ford Mercon, Ford Mercon SP, Ford Mercon V, GM DEXRON III H, Honda ATF Z-1, Idemitsu K17, Isuzu Genuine, JASO 1A, MAN 339 Typ V1, MAN 339 Typ Z1, MAN 339 Typ Z2, Mazda M-III, Mazda M-V, MB 236.10, MB 236.11, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MM SP-II, MM SP-III, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Saab 93 165 147, Subaru K0410Y0700, Toyota T-II, Toyota T-III, Toyota T-IV (JWS 3309), Voith 55.6335.3x (G607), Volvo 1161540, VW G 052 162, VW G 052 990, VW G 055 005, VW G 055 025, ZF TE-ML 03D, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 09, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 17C, ZF TE-ML 20B, ZF TE-ML 25B
Egenskaper
  • enastående tätningskompatibilitet
  • mycket hög motståndskraft mot slitage, korrosion och skumbildning
  • utmärkt beteende vid låga temperaturer
  • konstant viskositet och utmärkt oxidationsstabilitet (åldringsstabilitet)
  • smidig växling vid alla temperaturer och under belastning
Notering
  • Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
Användningsområde
  • lämplig för personbilar, nyttofordon, entreprenadmaskiner och fartyg
  • för automatiska växellådor med och utan momentomvandlare
  • lämplig för användning i servostyrningssystem, växellådor eller hydraulsystem om en ATF rekommenderas
  • blandbar med alla ATF DEXRON II / DEXRON / MERCON
  • kan användas där en ESSO LT 71141, Shell LA2634, Texaco 7045-E, Texaco ETL-8072 B eller Texaco N402 rekommenderas
  • rekommenderas inte för kontinuerligt variabla transmissioner (CVT)
Teknisk data
Specifikationer Aisin Warner AW-1, Allison C-3, Allison C-4, Allison TES-295, Caterpillar TO-2, Chrysler MS 7176 (ATF +3), Chrysler MS 9602 (ATF +4), Fiat 9.55550-AG1, Fiat 9.55550-AG2, Fiat 9.55550-AV1, Fiat 9.55550-AV4, Ford M2C924-A, Ford Mercon, Ford Mercon SP, Ford Mercon V, GM DEXRON III H, Honda ATF Z-1, Idemitsu K17, Isuzu Genuine, JASO 1A, MAN 339 Typ V1, MAN 339 Typ Z1, MAN 339 Typ Z2, Mazda M-III, Mazda M-V, MB 236.10, MB 236.11, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MM SP-II, MM SP-III, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Saab 93 165 147, Subaru K0410Y0700, Toyota T-II, Toyota T-III, Toyota T-IV (JWS 3309), Voith 55.6335.3x (G607), Volvo 1161540, VW G 052 162, VW G 052 990, VW G 055 005, VW G 055 025, ZF TE-ML 03D, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 09, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 17C, ZF TE-ML 20B, ZF TE-ML 25B
Flampunkt (°C) 190
Viskositet @ 40°C (cSt) 7,980
Viskositet @ 100°C (cSt) 7
Viskositetsindex (--) 193
Densitet vid @ 15°C (kg/l) 1
Lägsta flyttemp (°C) -43

File(s)

Hej! Cilia här! Jag svarar gärna på dina frågor.

Ställ en fråga

Hej! Hjälper dig gärna med att regga favoritorder eller annat! Skicka ett mejl eller ring mig direkt på 031-725 34 03

Tack för din fråga, Jag återkommer så snabbt jag kan.

Något gick fel, Kunde inte skicka frågan.