Dualtrans DCT Fluid (DSG) SAE 75W API GL-4

Helsyntetiskt DCT-olja
%1 st i lager
SKU
31130
Advancerad helsyntetisk Dual Clutch Transmission Fluid (DCT) med hög termisk stabilitet och anti-skumningsegenskaper för användning i DCT (dubbelkopplingslådor) men även i manuella transmissioner hos bland andra Hyundai, Kia, Citroen och Peugeot. SAE 70W. Ger extremt goda lågtemperaturegenskaper kombinerat med minskad friktion och energispar.
Teknisk data
Specifikationer API GL-4, DTFR 13C130, Fiat 9.55550-HE2, Fiat 9.55550-MZ6, Ford M2C200-D2, Ford M2C218-A1, Ford M2C936-A, MB 236.21, MB 236.24, MB 236.25, MB 239.21, MB 239.22, VW G 052 182, VW G 052 512, VW G 052 529, VW G 052 536, VW G 055 512, VW G 055 529, VW G 055 536, ZF TE-ML 11
Flampunkt (°C) 193
Viskositet SAE 75W
Viskositet @ 100°C (mm2/s) 7
Viskositetsindex (--) 174
Lägsta flyttemp (°C) -45
Viskositet Brookfield @ -40°C (mPa∙s) 33
Densitet vid @ 15°C (kg/l) 1

File(s)

Egenskaper
  • enastående tätningskompatibilitet
  • mycket hög motståndskraft mot slitage, korrosion och skumbildning
  • utmärkt beteende vid låga temperaturer
  • enkel växling i alla temperaturområden och under belastning
Notering
  • Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
Användningsområde
  • lämplig för våt koppling
  • lämplig för Borg Warner, Getrag och ZF dubbelkopplingstransmissioner i fordon från BMW, Ford, Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi, Porsche, PSA Group, Renault, Volvo och Volkswagen Group
  • kan användas där en BMW DCTF-1, DCTF-1+, DCTF-2, MTF LT-5; Castrol BOT 341, BOT 450; Mitsubishi Dia-Queen SSTF-I; Pentosin FFL-2, FFL3, FFL-4, FFL-5, FFL-7 eller Shell TF DCT-F3 rekommenderas

Hej! Cilia här! Jag svarar gärna på dina frågor.

Ställ en fråga

Hej! Hjälper dig gärna med att regga favoritorder eller annat! Skicka ett mejl eller ring mig direkt på 031-725 34 03

Tack för din fråga, Jag återkommer så snabbt jag kan.

Något gick fel, Kunde inte skicka frågan.