Dualtrans DCT Fluid (DSG) SAE 75W API GL-4
Helsyntetiskt DCT-olja
%1 st i lager
SKU
31130
Advancerad helsyntetisk Dual Clutch Transmission Fluid (DCT) med hög termisk stabilitet och anti-skumningsegenskaper för användning i DCT (dubbelkopplingslådor) men även i manuella transmissioner hos bland andra Hyundai, Kia, Citroen och Peugeot. SAE 70W. Ger extremt goda lågtemperaturegenskaper kombinerat med minskad friktion och energispar.
Specifikationer | API GL-4, DTFR 13C130, Fiat 9.55550-HE2, Fiat 9.55550-MZ6, Ford M2C200-D2, Ford M2C218-A1, Ford M2C936-A, MB 236.21, MB 236.24, MB 236.25, MB 239.21, MB 239.22, VW G 052 182, VW G 052 512, VW G 052 529, VW G 052 536, VW G 055 512, VW G 055 529, VW G 055 536, ZF TE-ML 11 |
---|---|
Flampunkt (°C) | 193 |
Viskositet SAE | 75W |
Viskositet @ 100°C (mm2/s) | 7 |
Viskositetsindex (--) | 174 |
Lägsta flyttemp (°C) | -45 |
Viskositet Brookfield @ -40°C (mPa∙s) | 33 |
Densitet vid @ 15°C (kg/l) | 1 |
Egenskaper
- enastående tätningskompatibilitet
- mycket hög motståndskraft mot slitage, korrosion och skumbildning
- utmärkt beteende vid låga temperaturer
- enkel växling i alla temperaturområden och under belastning
- Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
- lämplig för våt koppling
- lämplig för Borg Warner, Getrag och ZF dubbelkopplingstransmissioner i fordon från BMW, Ford, Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi, Porsche, PSA Group, Renault, Volvo och Volkswagen Group
- kan användas där en BMW DCTF-1, DCTF-1+, DCTF-2, MTF LT-5; Castrol BOT 341, BOT 450; Mitsubishi Dia-Queen SSTF-I; Pentosin FFL-2, FFL3, FFL-4, FFL-5, FFL-7 eller Shell TF DCT-F3 rekommenderas