Synova 5W-30 ACEA C2/C3, MB 229.52, Dexos 2, PSA
Helsyntetisk motorolja
%1 st i lager
SKU
21728
Avancerad helsyntetisk motorolja för bland andra Mercedes. Utvecklad med low-SAPS-teknologi och låg volatilitet för minimal oljekonsumption för motorer med eller utan DPF. Kombinormering med ACEA C2 och C3.
Specifikationer | ACEA C2, ACEA C3, API SJ, API SL, API SL/CF, API SM, API SN/CF, BMW Longlife-01, BMW Longlife-04, Chrysler MS 11106, Chrysler MS 6395, Fiat 9.55535-G1, Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S3, GM dexos2, GM LL-A-025, GM LL-B-025, IVECO 18-1811 S1, IVECO 18-1811 SC1, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, PSA B71 2290, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 500 00, VW 501 01, VW 502 00, VW 505 00 |
---|---|
Flampunkt (°C) | 240 |
Viskositet CCS @ -30°C (mPa∙s) | 5,700 |
Viskositet HTHS @ 150°C (mPa∙s) | 4 |
Sulfataska (g/100g) | 1 |
Viskositet SAE | 5W-30 |
Zinkhalt (ppm) | 880 |
Viskositet @ 100°C (mm2/s) | 12 |
Viskositetsindex (--) | 189 |
Lägsta flyttemp (°C) | -36 |
Viskositet Brookfield @ -40°C (mPa∙s) | 64 |
Densitet vid @ 15°C (kg/l) | 1 |
Egenskaper
- bästa motståndskraft mot oxidation (åldringsstabilitet)
- utmärkta kallstartegenskaper
- mycket goda högtemperaturegenskaper
- minimerad oljeförbrukning genom låg avdunstningsförlust (låg Noack)
- bevisad bränslebesparing och minskade utsläpp
- Låg SAPS-teknik med minskat innehåll av sulfaterad aska, fosfor och svavel
- ökar livslängden för avgasefterbehandlingssystem som katalytiska omvandlare (SCR) och partikelfilter (GPF/DPF) i bensin- och dieselmotorer
- Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
- kan användas där en ACEA A3/B3-08 eller A3/B4-08 krävs
- speciellt lämplig för Mercedes-Benz
- speciellt lämplig för BMW
- lämplig för en blandad flotta
- lämplig för bensin- och dieselmotorer
- lämplig för personbilar och lätta nyttofordon