Econova 5W-30 Euro 5 ACEA C2/A5
Helsyntetisk motorolja
%1 st i lager
SKU
21731
Helsyntetisk motorolja med unik formulering som kombinerar ACEA C2 och A5 bränslespar för både diesel- och bensinmotorer vilket reducerar sortimentet. Rekommenderas även för Hyundai och Kia hybridmotorer. Breda specfikationer även för Citroen, Fiat, Iveco, Peugeot, Renault och japanska märken. Formulerad med low-SAPS-teknologi och Euro 5. ACEA A5/B5 för förlängda serviceintervaller, bland andra Volvos 3000-mil (se även Avanza 0W-30 för Volvo samt Econova 0W-20).
Specifikationer | ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, ACEA C2, API SJ, API SL, API SL/CF, API SM, API SN/CF, Chrysler MS 6395, Fiat 9.55535-CR1, Fiat 9.55535-S1, IVECO 18-1811 S1, IVECO 18-1811 SC1, Jaguar Land Rover STJLR.03.5005, PSA B71 2290, Renault RN0700 |
---|---|
Flampunkt (°C) | 220 |
Viskositet CCS @ -30°C (mPa∙s) | 4,100 |
Viskositet HTHS @ 150°C (mPa∙s) | 3 |
Sulfataska (g/100g) | 1 |
Viskositet SAE | 5W-30 |
Zinkhalt (ppm) | 880 |
Viskositet @ 100°C (mm2/s) | 10 |
Viskositetsindex (--) | 169 |
Lägsta flyttemp (°C) | -36 |
Viskositet Brookfield @ -40°C (mPa∙s) | 58 |
Densitet vid @ 15°C (kg/l) | 1 |
Egenskaper
- bästa motståndskraft mot oxidation (åldringsstabilitet)
- bevisad bränslebesparing och minskade utsläpp tack vare sänkt HTHS-viskositet
- håller motorn ren och skyddar mot slitage och korrosion
- utmärkta kallstartegenskaper
- mycket goda högtemperaturegenskaper
- Låg SAPS-teknik med minskat innehåll av sulfaterad aska, fosfor och svavel
- ökar livslängden för avgasefterbehandlingssystem som katalytiska omvandlare (SCR) och partikelfilter (GPF/DPF) i bensin- och dieselmotorer
- Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
- lämplig för bensin- och dieselmotorer
- lämplig för personbilar och lätta nyttofordon