Nova 5W-30 Volvo VDS 4.5, DAF, MB, Renault RLD-3, Scania LDF-4
Helsyntetisk motorolja
%1 st i lager
SKU
22714
Helsyntetisk bränslesparolja utvecklad för heavy duty dieselmotorer som kräver en avancerad formulering med reducerad sulfonataskhalt (SAPS). För Euro 5 och Euro 6 motorer.
Specifikationer | ACEA E11, ACEA E2, ACEA E3, ACEA E4, ACEA E5, ACEA E6, ACEA E7, ACEA E8, ACEA E9, API CF, API CF-4, API CG-4, API CH-4, API CI-4, API CI-4+, API CJ-4, API CK-4, Caterpillar ECF-1, Caterpillar ECF-1a, Caterpillar ECF-2, Caterpillar ECF-3, Cummins CES 20071, Cummins CES 20072, Cummins CES 20075, Cummins CES 20076, Cummins CES 20077, Cummins CES 20078, Cummins CES 20081, Cummins CES 20086, DAF Extended Drain, DAF PSQL 2.1 E, DAF PSQL 2.1 E LD, Detroit Diesel DFS 93K218, Detroit Diesel DFS 93K222, Deutz DQC III-10 LA, Deutz DQC III-18 LA, Deutz DQC IV-10 LA, Deutz DQC IV-18 LA, DTFR 15B110, DTFR 15B120, DTFR 15C100, DTFR 15C110, DTFR 15C120, Ford M2C171-D, Ford M2C171-E, Ford M2C171-F1, Ford M2C213-A1, IVECO 18-1804 TLS E6, JASO DH-1, JASO DH-2, Mack EO-N Premium Plus, Mack EO-O Premium Plus, Mack EOS-4.5, MAN M 3271-1, MAN M 3477, MAN M 3575, MAN M 3677, MAN M 3775, MAN M 3777, MB 228.1, MB 228.3, MB 228.31, MB 228.5, MB 228.51, MB 228.52, MTU Type 2.1, MTU Type 3.1, Renault RVI RGD, Renault RVI RLD, Renault RVI RLD-2, Renault RVI RLD-3, Renault RVI RXD, Scania LDF-4, Scania Low Ash, Volvo CNG, Volvo VDS-3, Volvo VDS-4, Volvo VDS-4.5 |
---|---|
Flampunkt (°C) | 230 |
Viskositet CCS @ -30°C (mPa∙s) | 6,100 |
Viskositet HTHS @ 150°C (mPa∙s) | 4 |
NOACK [%] (--) | 11 |
Sulfataska (g/100g) | 1 |
Total base number (mg KOH/g) | 13 |
Viskositet SAE | 5W-30 |
Zinkhalt (ppm) | 890 |
Viskositet @ 100°C (mm2/s) | 12 |
Viskositetsindex (--) | 166 |
Lägsta flyttemp (°C) | -42 |
Viskositet Brookfield @ -40°C (mPa∙s) | 72 |
Densitet vid @ 15°C (kg/l) | 1 |
Egenskaper
- minskade utsläpp
- utmärkta kallstartegenskaper
- goda högtemperaturegenskaper
- högt TBN säkerställer långa serviceintervaller
- tribas teknik
- Låg SAPS-teknik med minskat innehåll av sulfaterad aska, fosfor och svavel
- ökar livslängden för avgasefterbehandlingssystem som katalytiska omvandlare (SCR) och partikelfilter (DPF) i dieselmotorer
- Tekniska data kan ändras utan föregående meddelande. Följ fordons- eller maskintillverkarens anvisningar. Se säkerhetsdatabladet för ytterligare information.
- lämplig för användning i naturgasmotorer (CNG/LPG).
- bakåtkompatibilitet från Euro 6 till Euro 3
- endast lämplig för dieselmotorer
- lämplig för tunga nyttofordon